пʼятниця, 9 лютого 2018 р.

Завдання для учнів 10 класів на час карантину

Завдання для учнів 10 класів на час карантину
1.            Переписати речення, добираючи з дужок потрібне слово, й обґрунтувати свій вибір:
         • Верховна Рада (ухвалила, прийняла) закон про збереження енергії. Депутат (порушив, підняв) надзвичайно актуальне питання. На зборах ухвалили (правильне, слушне, доречне, вірне) рішення. Я отримав номер (абонементської, абонентської)  скриньки. Олена справляє (афектне, ефектне) враження. Сього-дні у метро не працював (екскаватор, ескалатор). Опозиція запропонувала парламентові дуже (дорогий, коштовний, затратний) закон. Нема потреби (доводити, доказувати) слушність нашого рішення. (Тривалий, довгий) час ми листувалися. (Іншого, другого) разу прийшли колеги.
         • (Насамкінець, на завершення, на заключення) своєї промови хочу підсумувати сказане. Він не спеціаліст у цій (галузі, області). Агроном (вважає, рахує) доречним висівати цього року еспарцет. Якщо не рахувати (не враховувати) класиків, то такого повного видання творів одного автора ще не було. Юнак цитував з пам’яті, (не дивлячись, незважаючи) у книжку. (Незважаючи, не дивлячись) на погоду, екскурсія відбулася. (Наступний, слідуючий) промовець погодився з доповідачем. До заяви додати (такі, слідуючі, наступні) документи. Молодий спеціаліст (порозумівся, зустрів розуміння) з колегами. Треба (лікувати, лічити) наші душі високою поезією. Прем’єр (відрекомендував, представив) присутнім нового міністра.
         • Наші думки (збіглися, співпали). До Конституційного суду обирають (виключно, винятково) юристів за фахом. Це митне право діє (виключно, винятково) в межах України. У конкурсі будуть брати участь (виключно, винятково) українські митці. Хай люди знають, хто йде (наперекір, всупереч) громаді. Він діє (наперекір, всупереч) рішенням громади. (Наперекір, всупереч) невтішним прогнозам весна виявилася доволі м’якою й вологою. (Ставлення, відношення) до нього, (почуття, чуття, відчуття) обов’язку, (змушувати, примушувати, заставляти) вчитися, (є, являється) учнем. Правління не хоче (залучати, витрачати, відволікати) бюджетні кошти не за призначенням.
2.      Знайти порушення законів милозвучності української мови, виправити їх:
         • Живемо у Одесі, оселились в Києві, оселилися у Ужгороді, зайшов в вагон, робітники і інженери, наука і освіта, дерева і кущі, прийшов й запитав, в кімнаті у Оксани, Степан й Галина, троянди і айстри, вовк й ягня.
         • В своїй хаті й стіни помагають. Й баран буцне, як зачепиш. У усякої троянди свої колючки. І удень з каганцем його не знайдеш. Мліє степ в малинових променях передвечірнього сонця. Поспіли  груші  і яблука на Спаса. Малина і ожина одійшли давно.
3.      Відредагувати речення з граматичними помилками та вказати, у чому полягає їх суть (помилки в утворенні форм слів, помилки у побудові словосполучень, помилки у структурі речень):
         На слідкуючій неділі по телевізору буде продовження цікавого серіалу. Мій тато пішов з роботи за своїм власним бажанням. Столичні прозаїки, поети, критики познайомились із творчістю криворізьких поетів. Батьківські збори відбудуться у жовтні місяці. Шевченко писав вірші, поеми, повісті, прозу. Регістрація учасників конференції проводиться з 9-ої години. Калитка жаліє наймитові шматка хліба, який працює на нього. Батько був вільний, а мати кріпачкою. Кайдашиха бігла по селу й кричала, що мене вбивають. 

Немає коментарів:

Дописати коментар