Завдання для учнів 10 класів на час карантину
• Верховна Рада (ухвалила, прийняла) закон про збереження енергії. Депутат (порушив,
підняв) надзвичайно актуальне питання. На зборах ухвалили (правильне, слушне,
доречне, вірне) рішення. Я отримав номер (абонементської, абонентської) скриньки. Олена справляє (афектне, ефектне)
враження. Сього-дні у метро не працював (екскаватор, ескалатор). Опозиція
запропонувала парламентові дуже (дорогий, коштовний, затратний) закон. Нема
потреби (доводити, доказувати) слушність нашого рішення. (Тривалий, довгий) час
ми листувалися. (Іншого, другого) разу прийшли колеги.
• (Насамкінець,
на завершення, на заключення) своєї промови хочу підсумувати сказане. Він не
спеціаліст у цій (галузі, області). Агроном (вважає, рахує) доречним висівати
цього року еспарцет. Якщо не рахувати (не враховувати) класиків, то такого
повного видання творів одного автора ще не було. Юнак цитував з пам’яті, (не
дивлячись, незважаючи) у книжку. (Незважаючи, не дивлячись) на погоду,
екскурсія відбулася. (Наступний, слідуючий) промовець погодився з доповідачем. До
заяви додати (такі, слідуючі, наступні) документи. Молодий спеціаліст (порозумівся,
зустрів розуміння) з колегами. Треба (лікувати, лічити) наші душі високою
поезією. Прем’єр (відрекомендував, представив) присутнім нового міністра.
• Наші
думки (збіглися, співпали). До Конституційного суду обирають (виключно, винятково)
юристів за фахом. Це митне право діє (виключно, винятково) в межах України. У
конкурсі будуть брати участь (виключно, винятково) українські митці. Хай люди
знають, хто йде (наперекір, всупереч) громаді. Він діє (наперекір, всупереч)
рішенням громади. (Наперекір, всупереч) невтішним прогнозам весна виявилася
доволі м’якою й вологою. (Ставлення, відношення) до нього, (почуття, чуття, відчуття)
обов’язку, (змушувати, примушувати, заставляти) вчитися, (є, являється) учнем.
Правління не хоче (залучати, витрачати, відволікати) бюджетні кошти не за
призначенням.
2.
Знайти порушення законів милозвучності української
мови, виправити їх:

• В своїй хаті й стіни помагають. Й
баран буцне, як зачепиш. У усякої троянди свої колючки. І удень з каганцем його не знайдеш.
Мліє степ в малинових променях передвечірнього сонця. Поспіли груші і
яблука на Спаса. Малина і ожина одійшли давно.
3.
Відредагувати речення з граматичними помилками та вказати,
у чому полягає їх суть (помилки в утворенні форм слів, помилки у побудові
словосполучень, помилки у структурі речень):
На слідкуючій неділі по телевізору буде
продовження цікавого серіалу. Мій тато пішов з роботи за своїм власним
бажанням. Столичні прозаїки, поети, критики познайомились із творчістю
криворізьких поетів. Батьківські збори відбудуться у жовтні місяці. Шевченко
писав вірші, поеми, повісті, прозу. Регістрація учасників конференції
проводиться з 9-ої години. Калитка жаліє наймитові шматка хліба, який працює на
нього. Батько був вільний, а мати кріпачкою. Кайдашиха бігла по селу й кричала,
що мене вбивають.
Немає коментарів:
Дописати коментар