Завдання для учнів 5-Д

Перевір себе 
Іван Франко "Фарбований лис"
1) Головний герой казки «Фарбований Лис»(Микита)
2) Де сховався Лис, втікаючи від собак? (Діжа)
3) Хто за словами Лиса, виліпив його з небесної глини? (Миколай)
4) Хто любив сидіти на пеньку серед звіриного майдану? (Ведмідь)
5) Якого кольору була фарба в діжі? ( Блакитного)
6) Як звали мавпу? (Фрузя)

7) Як назвав себе Лис, коли потрапив до звірів у ліс? (Остромисл)
«Скільки разів гонили його … ставили на нього капкани або підкидали отруєного м'яса, нічим не могли його доконати» (Стрільці на Лиса)
«Зараз пронюхали, хто він, загарчали та як кинуться до нього!» (Пси)
«Фарбувати будинки, паркани та садові лави» (Маляр)
«Серце в бідолахи билось сильно, голод крутив кишки, запах олії душив його, але що було робити!» (Лис Микита)
«Ще вчора він був добрим знайомим нашого Микити, але тепер, побачивши нечуваного синього звіра … аж завив з переляку» (Вовк)
«… Вистригли йому три жменьки волосся між очей і пустили на вітер» (Мавпа Фрузя)
«Якийсь дивний і страшний звір, синій – синій, з препоганим запахом, покритий, не то лускою не то їжаковими колючками» ( Лис Микита)
« … В народних вбраннях задзявкотіли тоненькими тенорами, то цар не міг втриматися» (Молоді лисички)
«Хто що зловив або знайшов, то їв, а хто не зловив, той був голодний» (Звірі)
« … Ревли басом, аж дуби тряслися» (Ведмеді)
« … Жив собі, не тужив. Тільки одного боявся: щоб фарба не злізла з його шерсті, щоб звірі не пізнали, хто він є насправді» (Лис Микита)
« … Витягали соло, аж вуха в’янули» (Вовки)
Готуємося до контрольної роботи 
Фольклор – це…
Казка – це …. 
Її будова.
Різновиди легенд….
Міфи виникли, коли…   
Художнє словесне мистецтво починається з ….
Народний переказ – це…
Міфи відрізняються від легенд тим, що…
Види казок 
  1. ЗАВДАННЯ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
І варіант
Початковий рівень (за кожне питання — 1 бал)
  1. Що таке «Зоряний Віз»?А Візок, прикрашений зірками;Б назва міста;В небесне сузір’я;Г зоряний пил.
  1. Чому, за легендою, озеро назвали Синевірським («Як виникли Карпати»)?А Щоб уславити воїна Синевіра;Б бо воно було синє-синє;В бо воно мало синій вир;Г сподобалась назва.
  1. Чию таємницю дізнався хлопець («Про правду і кривду»)?А Чортів;Б дядька;В померлого батька;Г пана.
Середній рівень (за кожне питання — 1 бал)
  1. Яку загадку загадав пан братам, які прийшли до нього ділити корову? («Мудра дівчина»)
  2. Яку угоду уклав батько з Охом стосовно ледачого сина? («Ох»)
  3. Назвіть персонажа казки за описом: одна нога за вухо прив’язана, а на одній скаче, бо коли відв’яже другу, то одним ступнем увесь світ переступить. («Летючий корабель»)
Достатній рівень (за питання — 0-2 бали)Виконайте одне із запропонованих завдань:
  1. Охарактеризуйте таких персонажів казки «Летючий корабель»: дурень, його друзі, цар.
  2. Що таке міф? Назвіть різновиди міфів. Наведіть декілька при­кладів міфів, які ви прочитали.
  3. Обґрунтуйте, чому людина — цар природи. («Чому пес живе коло людини?»)
     Високий рівень (за питання — 0-4 бали)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:а)   «Які магічні здібності я хотів би мати і чому?».б)  «Мій улюблений персонаж казки «Летючий корабель».в)   «Чи завжди добро перемагає зло?» (За вивченими казками)
  1. Чому пес вирішив, що людина — найсильніша від усіх тварин? («Чому пес живе коло людини?»)А Її боявся навіть лев;Б в неї була рушниця;В вона годувала інших тварин;Г вона мала найгучніший голос.
  1. «Неопалима купина» — це:А фортеця, що встояла під час пожежі;       .Б річ, яку не можна спалити;В речовина, яка може спалахнути сама по собі;Г ясенове листя з блідо-рожевим суцвіттям на верхівці.
  1. Що отримав дядько від чортів? («Про правду і кривду»)А Таємницю нових задумів;Б місце на найвищій гілці;В доброго прочухана, щоб більше не підслуховував;Г можливість допомогти їм у лихих справах.
     Середній рівень (за кожне питання — 1 бал)
  1. Назвіть будь-яке із завдань, які Маруся пропонувала пану. («Му­дра дівчина»)
  2. На кого перетворював Ох парубка, щоб батько його не впізнав. («Ох»)
  3. Назвіть персонажа казки за описом: він може одним разом з’їсти шість пар смажених волів і сорок пічок хлібаю. («Летючий кора­бель»)
     Достатній рівень (за питання — 0-2 бали)Виконайте одне із запропонованих завдань:
  1. Охарактеризуйте таких персонажів міфу «Берегиня»: Сварог, Берегиня, Чорнобог.
  2. Що таке фольклор? Назвіть види фольклору. Наведіть приклади фольклорних творів.
  3. Як, згідно з легендою, утворився «Зоряний Віз»?
     Високий рівень (за питання — 0-4 бали)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:1)  «Який міф мені запам’ятався найбільше й чому?»2)  «Мій улюблений персонаж казки «Ох».3)  «Стародавні вірування наших пращурів». (За вивченими мі­фами)

Немає коментарів:

Дописати коментар