7-В мова 06.05.2020

Урок №1
Узагальнення і систематизація вивченого про частку
Пригадайте!!!

Твердження.
Самостійні частини мови                                  Службові частини мови
- є лексичне значення;                                       - немає лексичного значення;
- можна поставити питання;                             - не можна поставити питання;
- змінні (крім прислівника);                              - незмінні (всі);
- є членами речення;                                          - не є членами речення;

Вставте усно пропущені слова в опорному конспекті. Підібрати приклади.
Прийменником називається .... У реченні їх використовують для .... Наприклад: ....
Сполучник — це ..., що служить для ... Наприклад: ...

Часткою називають ... У мовленні частки використовуються для ... Наприклад: ..
Вибірковий диктант. Випишіть частки. Вкажіть формотворчі, заперечні й модальні частки.
Не виростуть на вербі груші. Не мій кінь, не мій віз, хай туркоче, куди хоче. Отакий-то наш отаман, орел сизокрилий. Нехай же сад всесвітні устає там, де ридала мати на руїнах. Моє нечуване терпіння іще ніхто не переміг. Орел летить - аж гай шумить.
Самостійно складіть два речення, використовуючи частки, зробіть синтаксичний розбір одного з цих речень.
Урок №2
Контрольний переказ тексту публіцистичного стилю
Пригадайте!

Текст — де група речень, об'єднаних темою та основною дум­кою. Речення в тексті розташовано в послідовності, яка потрібна для розкриття теми.
Текст має такі ознаки: пов'язаність речень за змістом (темою); наявність основної думки, її розвиток; певна послідовність; зв'язок речень між собою за допомогою займенників, синонімів, повторів, спільнокореневих слів, сполучників.
Публіцистичний стиль — це різновид літературної мови, який ви­користовується у суспільно-політичній сфері життя.
— У якій сфері життя суспільства вживається публіцистичний стиль?
— Яка його мета?
— Які жанри публіцистичного стилю вам відомі?
— Яка основна форма викладу характерна для цього стилю?
— Охарактеризуйте лексику, властиву публіцистичному стилю.
Докладний переказ тексту публіцистичного стилю
*    Читання тексту.
Світ великий. Історія його — не менша. Ми вивчаємо історію різних держав. Проте, яку б країну не вивчали, які б захоплюючі історичні події не відкривалися б перед нами, повинні пам'ятати завжди про історію свого народу, землі, на якій живемо.
Пам'ять — одна з найважливіших властивостей людини. Так, як не можна забувати власного батька і матір, бо вони дали життя, дім, у якому народився і виріс, так не можна забувати свій народ та його історію. Ми — частинка народу. Без всіх нас немає ні народу, ні історії.
Так, як не можна забувати своїх рідних, близьких ні в хвилини радості, ні в години печалі, так не можна забувати нашої землі, бо це — першооснова. З неї ми вийшли, до неї і прийдемо. Люди не є людьми, якщо вони не мають ні мови, ні пам'яті, ні землі, ні роду. Пам'ятаймо про це!
Ми не знаємо, що принесе нам завтрашній день. Людина завжди жила і живе вірою та надією на краще. Але пам'ятаймо, що ніщо не приходить само собою, як і не змінюється без людини.
Щоб жити краще — потрібно краще працювати. Це стосується всіх: мене, батьків, друзів, сусідів. Людська праця потребує знань. Знання здобуваються в навчанні. Вчімось. Зробімо так, щоб день сьогоднішній став гордістю для майбутнього.
(За В. Мисаном)
*    Визначення теми та головної думки тексту.
*    Добір заголовка.
*    Визначення типу та стилю мовлення.
*   складання плану.

Орієнтовний план
1) Пам'ятай про історію свого народу!
2) Історична пам'ять.
3) «Люди не є людьми без мови, пам'яті, землі, роду».
4) Важлива роль праці.
*    Повторне читання  тексту.
*  

 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  написати контрольний переказ тексту за планом.
Завдання переслати на електронну поштуltv2807@gmail.com


Немає коментарів:

Дописати коментар