Урок №1
Узагальнення і систематизація вивченого про частку
Пригадайте!!!
Твердження.
Самостійні частини мови Службові
частини мови
- є лексичне значення; - немає
лексичного значення;
- можна поставити питання; - не можна
поставити питання;
- змінні (крім прислівника); - незмінні (всі);
- є членами речення; - не
є членами речення;
Вставте усно пропущені слова в опорному конспекті. Підібрати приклади.
Прийменником називається .... У реченні їх використовують для .... Наприклад: ....
Сполучник — це ..., що служить для ... Наприклад: ...
Часткою називають ... У мовленні частки використовуються для ... Наприклад: ..
Вибірковий
диктант. Випишіть частки. Вкажіть
формотворчі, заперечні й модальні частки.
Не виростуть на вербі груші. Не мій кінь, не мій віз, хай туркоче, куди хоче. Отакий-то наш отаман, орел сизокрилий. Нехай же сад всесвітні устає там, де ридала мати на руїнах. Моє нечуване терпіння іще ніхто не переміг. Орел летить - аж гай шумить.
Самостійно складіть
два речення, використовуючи частки, зробіть
синтаксичний розбір одного з цих речень.
Урок №2
Контрольний переказ тексту публіцистичного стилю
Пригадайте!
Текст — де
група речень, об'єднаних темою та основною думкою. Речення в тексті
розташовано в послідовності, яка потрібна для розкриття теми.
Текст має такі ознаки: пов'язаність речень за змістом (темою); наявність
основної думки, її розвиток; певна послідовність; зв'язок речень між собою за
допомогою займенників, синонімів, повторів, спільнокореневих слів, сполучників.
Публіцистичний стиль — це різновид літературної мови, який використовується у
суспільно-політичній сфері життя.
— У якій сфері життя суспільства вживається
публіцистичний стиль?
— Яка його мета?
— Які жанри публіцистичного стилю вам
відомі?
— Яка основна форма викладу характерна для
цього стилю?
— Охарактеризуйте лексику, властиву
публіцистичному стилю.
Докладний переказ тексту публіцистичного стилю

Світ
великий. Історія його — не менша. Ми вивчаємо історію різних держав. Проте, яку
б країну не вивчали, які б захоплюючі історичні події не відкривалися б перед
нами, повинні пам'ятати завжди про історію свого народу, землі, на якій живемо.
Пам'ять
— одна з найважливіших властивостей людини. Так, як не можна забувати власного
батька і матір, бо вони дали життя, дім, у якому народився і виріс, так не
можна забувати свій народ та його історію. Ми — частинка народу. Без всіх нас
немає ні народу, ні історії.
Так,
як не можна забувати своїх рідних, близьких ні в хвилини радості, ні в години
печалі, так не можна забувати нашої землі, бо це — першооснова. З неї ми
вийшли, до неї і прийдемо. Люди не є людьми, якщо вони не мають ні мови, ні
пам'яті, ні землі, ні роду. Пам'ятаймо про це!
Ми
не знаємо, що принесе нам завтрашній день. Людина завжди жила і живе вірою та
надією на краще. Але пам'ятаймо, що ніщо не приходить само собою, як і не
змінюється без людини.
Щоб
жити краще — потрібно краще працювати. Це стосується всіх: мене, батьків,
друзів, сусідів. Людська праця потребує знань. Знання здобуваються в навчанні.
Вчімось. Зробімо так, щоб день сьогоднішній став гордістю для майбутнього.
(За В. Мисаном)



Орієнтовний
план
1) Пам'ятай про історію свого народу!
2) Історична пам'ять.
3) «Люди не є людьми без мови, пам'яті,
землі, роду».
4) Важлива роль праці.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ написати контрольний переказ тексту за планом.
Завдання переслати на електронну поштуltv2807@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар