9-А

  Добрий день, дорогі дев'ятикласники! На жаль, цей тиждень ви опановуватимете матеріал самотужки, але я сподіваюся, що мій конспект допоможе вам у цьому. Отже, розгорніть зошит та запишіть число та тему уроку.


Розділові знаки в простому ускладненому реченні

Мета: повторити основні пунктограми в простому ускладненому реченні; удосконалити вміння визначати їх у синтаксичних конструкціях; розвивати практичні вміння вживати розділові знаки відповідно до правил пунктуації; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати у школярів повагу до літературної мови й культурних надбань рідного народу.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації вивченого.

Перебіг уроку

  1. Організаційний етап.
  2. Повідомлення теми, мети й завдань уроку. Мотивація навчання.

III. Актуалізація мотиваційних резервів дев’ятикласників на основі повторення теоретичного матеріалу, вивченого у 8 класі.

Лінгвістичний мікрофон.

— Яке речення називають простим?

— Чим можуть ускладнюватися прості речення?

— Які пунктограми простого речення ви знаєте?

— Який розділовий знак може стояти між підметом і присудком? У яких випадках?

— Які розділові знаки ставлять у реченнях з однорідними членами?

— Що таке порівняльний зворот? За яких умов його виділяють комами?

— Що таке звертання? Які пунктограми при звертанні ви знаєте?

— Яка роль вставних слів у реченні?

  1. Формування й удосконалення практичних умінь і навичок.

Пунктуаційний практикум.

— Запишіть текст, розставляючи пропущені розділові знаки. Поясніть уживання тире між підметом і присудком.

Гумор це еліксир молодості. Кажуть, що почуття гумору визначає здоров’я нації — і фізичне, і душевне. Це так. Але разом із тим сміх чудовий засіб комунікації. Люди сміються всі: сміються дід і дитина, козак і гречкосій, космонавт і садівник, батько і мати, дівчина і хлопець, німець і японець, бог і чорт, віруючий і атеїст усі представники людської породи. Усмішка здорової людини найкращий вияв інтелекту космосу. Хороший сміх сам по собі, посмішка над кимось, коли сміються не першими, а останніми. Але найкращий сміх це самоіронія, коли людина ніби дивиться на себе збоку й насміхається над своїми власними недоліками або оптимістично аналізує недоліки середовища й обставин, що визначають її долю (За М. Никончуком).

— Спишіть, розставляючи потрібні розділові знаки. Поясніть пунктуацію в реченнях з однорідними членами. Визначте синтаксичну роль однорідних членів речення.

  1. Був погожий золотистий жовтневий ранок (Ю. Збанацький).
  2. Весна квітчає буйні коси і вируша в далеку путь (Л. Дмитерко).
  3. Я з дитинства люблю теплі лагідні вересневі дні (І. Цюпа).
  4. Тепла липнева ніч пролітає садками посадками скиртами в полях (О. Гончар).
  5. Холодні осінні тумани клубочаться вгорі та спускають на землю розкішні мокрі коси (М. Коцюбинський).
  6. На високих жовтогарячих шпилястих тополях іскрилося осіннє сонце (Я. Баиі).
  7. Осінній терпкий вітерець бавиться різноколірними кружальцями вибагливо встеляє ними асфальт доріжок (Б. Волинець).
  8. З північного заходу повільно напливала широким півколом низька кучерява хмара (В. Бабляк).
  9. Домашнє завдання. Опрацювати пар.3 . Виконати домашню впр. на ст.15( з будиночком)

Немає коментарів:

Дописати коментар