Добрий день, дорогі дев'ятикласники! На жаль, цей тиждень ви опановуватимете матеріал самотужки, але я сподіваюся, що мій конспект допоможе вам у цьому. Отже, розгорніть зошит та запишіть число та тему уроку.
Розділові знаки в простому ускладненому реченні
Мета: повторити основні пунктограми в простому ускладненому реченні; удосконалити вміння визначати їх у синтаксичних конструкціях; розвивати практичні вміння вживати розділові знаки відповідно до правил пунктуації; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати у школярів повагу до літературної мови й культурних надбань рідного народу.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації вивченого.
Перебіг уроку
- Організаційний етап.
- Повідомлення теми, мети й завдань уроку. Мотивація навчання.
III. Актуалізація мотиваційних резервів дев’ятикласників на основі повторення теоретичного матеріалу, вивченого у 8 класі.
Лінгвістичний мікрофон.
— Яке речення називають простим?
— Чим можуть ускладнюватися прості речення?
— Які пунктограми простого речення ви знаєте?
— Який розділовий знак може стояти між підметом і присудком? У яких випадках?
— Які розділові знаки ставлять у реченнях з однорідними членами?
— Що таке порівняльний зворот? За яких умов його виділяють комами?
— Що таке звертання? Які пунктограми при звертанні ви знаєте?
— Яка роль вставних слів у реченні?
- Формування й удосконалення практичних умінь і навичок.
Пунктуаційний практикум.
— Запишіть текст, розставляючи пропущені розділові знаки. Поясніть уживання тире між підметом і присудком.
Гумор це еліксир молодості. Кажуть, що почуття гумору визначає здоров’я нації — і фізичне, і душевне. Це так. Але разом із тим сміх чудовий засіб комунікації. Люди сміються всі: сміються дід і дитина, козак і гречкосій, космонавт і садівник, батько і мати, дівчина і хлопець, німець і японець, бог і чорт, віруючий і атеїст усі представники людської породи. Усмішка здорової людини найкращий вияв інтелекту космосу. Хороший сміх сам по собі, посмішка над кимось, коли сміються не першими, а останніми. Але найкращий сміх це самоіронія, коли людина ніби дивиться на себе збоку й насміхається над своїми власними недоліками або оптимістично аналізує недоліки середовища й обставин, що визначають її долю (За М. Никончуком).
— Спишіть, розставляючи потрібні розділові знаки. Поясніть пунктуацію в реченнях з однорідними членами. Визначте синтаксичну роль однорідних членів речення.
- Був погожий золотистий жовтневий ранок (Ю. Збанацький).
- Весна квітчає буйні коси і вируша в далеку путь (Л. Дмитерко).
- Я з дитинства люблю теплі лагідні вересневі дні (І. Цюпа).
- Тепла липнева ніч пролітає садками посадками скиртами в полях (О. Гончар).
- Холодні осінні тумани клубочаться вгорі та спускають на землю розкішні мокрі коси (М. Коцюбинський).
- На високих жовтогарячих шпилястих тополях іскрилося осіннє сонце (Я. Баиі).
- Осінній терпкий вітерець бавиться різноколірними кружальцями вибагливо встеляє ними асфальт доріжок (Б. Волинець).
- З північного заходу повільно напливала широким півколом низька кучерява хмара (В. Бабляк).
- Домашнє завдання. Опрацювати пар.3 . Виконати домашню впр. на ст.15( з будиночком)
Немає коментарів:
Дописати коментар