8-Г 18.09.2020

 Записати тему уроку



МАРУСЯ ЧУРАЙ — ЛЕГЕНДАРНА ПОЕТЕСА З ПОЛТАВИ. ТРАГІЧНА ІСТОРІЯ ЇЇ ЖИТТЯ. ПІСНІ «ЗАСВІТ ВСТАЛИ КОЗАЧЕНЬКИ», «ВІЮТЬ ВІТРИ, ВІЮТЬ БУЙНІ», «ОЙ НЕ ХОДИ, ГРИЦЮ...», ЩО СТАЛИ НАРОДНИМИ. ЇХНЯ ПОПУЛЯРНІСТЬ, ФОЛЬКЛОРНА ОСНОВА, НАРОДНОПОЕТИЧНІ ОБРАЗИ

Опрацюйте теоретичний матеріал підручника с. 32-33

Прочитайте пісню "Засвіт встали козаченьки"

Прослухайте оновлену версію
Прослухайте пісню "Засвіт встали козаченьки"


Занотуйте в зошитах
Тема: зображення походу козаченьків, розлучення хлопця з матінкою і коханою.
Ідея: звернення сина до матері, що вона прийняла його кохану як свою дитину.
Основна думка: для кожної родини є хвилюючим моментом, коли її сини, чоловіки вирушають у військовий похід.
Жанр: літературна козацька пісня.

- Усно дайте відповіді на запитання
— Якої пори вирушали козаченьки в похід?
— Чому плакала Маруся? Прокоментуйте її внутрішні почуття.
— Хто заспокоює Марусю? Як про це зазначено у пісні?
— Опишіть внутрішній стан матінки, яка проводжала свого сина у далеку дорогу. Чи не марні її хвилювання?
— Чому молодий козак не вірить, що він швидко повернеться з походу додому?
— З яким проханням син звертається до матінки? Якою є її реакція на це?
— До якого різновиду пісень належить дана пісня? Про що це свідчить?
— Як цей твір пов’язаний з життєвою долею Марусі Чурай?
Перегляньте відео про Марусю Чурай. Запам'ятайте інформацію





Прочитайте пісню-баладу «Ой не ходи, Грицю».
Занотуйте в зошитах

Балада — невеликий віршований твір, в якому розповідається про незвичайну подію, найчастіше легендарно-історичного змісту. Цьому жанру властиві й такі ознаки: зображення однієї події з життя головного героя; висока емоційність; нетривалий час дії основних дійових осіб — одна-дві; стислість розповіді про події та персонажів: віршова форма; малий обсяг
Цікаво учням буде дізнатися і про те, що баладу «Ой не ходи, Грицю» перекладено польською (1820), чеською (1822), німецькою (1822), французькою (1830), англійською (1848) та іншими мовами, а також використано в низці творів світової музики (зокрема, угорським композитором Ференцом Лістом*).


Тема: відтворення трагічної долі Гриця через його нерозділене кохання.
Ідея: возвеличення почуття кохання, які іноді внаслідок ревнощів становить загрозу життю.
Основна думка: «Нехай же Гриць двох не кохає».
Жанр: драматична літературна пісня-балада.
- Усно дайте відповіді на запитання

— Яким ви уявляєте Гриця? Чим саме, на ваш погляд, він подобався дівчатам?
— Чому кохання стало загрозою для життя героя?
— Як сама авторка характеризує свою героїню?
— Яким чином дівчина готувала зілля, щоб отруїти коханого?
— Яке покарання отримала героїня від своєї матінки?
— Чи можна вчинок дівчини вважати злочинним? 


Прочитайте пісню «Віють вітри, віють буйні».

(Цю пісню згодом використав І. Котляревський у п’єсі «Наталка Полтавка»)
Визначте тему , основну думку, ідею пісні, запишіть у зошитах

Тема:
Ідея:
Основна думка: 


Домашнє завдання: уміти виразно читати та аналізувати вивчені пісні 





Додаток

Прослухайте пісню "Ой не ходи, Грицю..."



Виразно прочитайте пісню "Віють вітри, віють буйні", після того, як прослухаєте її








ВИВЧІТЬ ПІСНЮ "ЗАСВІТ ВСТАЛИ КОЗАЧЕНЬКИ НАПАМ'ЯТЬ"


Немає коментарів:

Дописати коментар