7-Г 05.05.2020 мова

Тема.Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та словотворчі
Перегляньте відео
Опрацюйте теоретичний матеріал (параграф 48)




*  -   Прочитати поезію, знайти частки, пояснити їх значення.
Ну, є ж про зраду там які статті?
Не всяка ж кара має буть незбожна.
Що ж це виходить? Зрадити в житті
Державу – злочин, а людину – можна?!

Таке нещастя хоч кого знеможе.
Це ж можна тут рішитися ума.
Любив же він Марусю, не дай боже!
Тепер сидить, місця на нім нема…
Ліна Костенко



*    Згрупуйте частки на формотворчі, заперечні, модальні:
Не, би(б), як, навіть, ні, хай, мов, годі, ані, нехай, таки, бодай, бо, но, то, от, таки, еге, атож, аби, ж.






- У реченнях вставте пропущені частки.
Веселі здалека палати
... ви терном поросли!
Хоч я вам кривди ... робив,
Та все між вами жив.
Мені ... страшно, як згадаю оту хатину край села.
Я жив ... двічі і помер ... двічі,  якби було нам два життя дано.
Завдання з елементами гри «Третій зайвий»
Випишіть зайву частку в групі. Визначте розряд за значенням.
Хай, нехай, ні. Саме, хай, якраз. Хай, не, ані. Навіть, ні, лишень. Уже, би, наче. Як, мов, нехай. Так, еге ж, годі.

Домашнє завдання. Вивчити теоретичний матеріал (параграф 48), виконати вправу 516.

Немає коментарів:

Дописати коментар