21.04 5-Д література

Максим Рильський.Єдність людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям
У поетичній спадщині М. Рильського чільне місце посідає природа, її гармонійна краса та щедрість. Ще з дитинства поет намагався побачити й збагнути таємниці царства природи: Хіба звичайно шелестить трава, коли дитина у садку гуляє? Ні! Кожная билинка там жива, Комаха кожна щось розповідає... 
Ліричний герой Рильського ніколи не вважав себе «царем природи». Він — її талановита дитина, вірний і дбайливий син, а природа — вічне й невичерпне джерело життя і творчості.
Пригадай хто такий ліричний герой?
Ліричний герой — умовна дійова особа, внутрішній світ якої (думки, почуття, переживання) відображуються в ліриці. Здебільшого вірші написані від першої особи, а тому часто ототожнюють автора і ліричного героя (ліричне «я»). Проте ці поняття не тотожні, бо, розповідаючи про себе, автор водночас розповідає про свій час, настрої і переживання свого покоління, тобто додає вимисел, найтиповіше та найістотніше.
Виразне читання поезії "Люби природу не для себе"с.212
У літературознавстві символ – це умовне позначення якого-небудь предмета, поняття або явища.
В українських піснях є народні символи: сонце, місяць, зіроньки, човен, терен, верба, весна. 
Естет – прихильник відірваного від життя «чистого мистецтва», естетизму; прихильник усього прекрасного, витонченого. 
Дайте відповіді на запитання усно:
– Яке слово повторюється на початку рядків вірша в першій строфі?
-Які епітети використав поет для характеристики природи? (висоти незміримі, святі глибини, душа могуча)
– Для чого автор використовує анафору (єдинопочаток) «люби»?
Запиши у зошит!!!
 Анафора – єдинопочаток, повторення на початку віршових рядків, строф або речень однакових чи співзвучних слів, синтаксичних конструкцій. 
Визначення теми та основної думки твору. 
Запиши у зошит!!!
Жанр...
Тема: ....
Ідея: .....

Усно!!! Основна думка: Природа — «це мати. Будь же сином, А не естетом. І станеш ти не папіряним — Живим поетом». 
Створення грона-характеристики 
«Природа – мати» 
Запиши у зошит!!!
Складання сенкану
— Скласти сенкан на тему „Природа”.
Наприклад
Природа.
Багата, щира.
Чарує, хвилює, манить.
Життя дарує мені й тобі.
Мати.
Висновок!!!
 Отже, поезія Максима Рильського — це життєдайне джерело краси й радості людини, яка живиться соками рідної землі, прикрашає рідну землю, вбачає своє теперішнє і майбутнє в єдності з рідною землею. Людина, на думку поета, не повинна панувати над природою так, як завойовник панує над чужим народом. Відповідно до законів природи люди мають своєю працею і розумом надавати їй нової, вищої краси. У творах М. Рильського звучить заклик ставитися до природи розумно й гуманно, бо вона — мати, яка дає щедрі матеріальні й духовні дари людині. Своє призначення як людини і поета він вбачає не лише у вираженні любові до природи та оспівуванні її краси, а й у синівській турботі про матінку-природу, чого навчає й нас, мешканців одного великого дому – Земля.


  1. Домашнє завдання на 24.04:
Дорогі п"ятикласники, ми з вами вже опрацювали вірші Т.Шевченка,П.Тичини, М.Рильського, а також оповідання С.Васильченка та Євгена Гуцала. 
У кожному творі ми відчули, з якою любов'ю та повагою автори  ставляться до природи. Добро завжди перемагає зло, але, на жаль, є люди, які нищать матінку-природу, незважаючи на її мешканців .
Тож пропоную вам  написати власний твір на окремому аркуші на тему 
«Співчуття і милосердя – шлях до перемоги добра»на основі творів Євгена Гуцала, П.Тичини, М. Рильського.
Завдання надсилаєте до 24.04.2020

Немає коментарів:

Дописати коментар