28.04.2020. 5-Д мова

Послідовність синтаксичного розбору простого речення
Пригадаймо про те, як потрібно робити повний синтаксичний розбір речення.

Алгоритм розбору речення
1. Підкреслити ГО (граматичну основу) речення
2. Від підмета та присудка поставити питання до другорядних членів речення.
3. Надписати над кожним словом частину мови.

4. Загальна характеристика простого речення.



Зразок розборів речень!!!

1.Прокидається Україна, будить жайворонків 

своїх



            (Речення розп., неокл., просте, двоскл., пошир., 


повне, ускладн. однор. прис.; стос. сл. Україна; вираж. 

дієсл.; непошир.; безсполучн. зв.)


2.Мій побратиме! Інколи пейзажем ми про людину 

найточніше скажем.
    

(Речення розп., неокл., просте, двоскл., пошир., повне; 

ускладн. звертанням мій побратиме; пошир.; вираж. 

займ. та імен. у кл. в. одн)

3.Кажуть, обличчя людини – то дзеркало її душі.


     (Речення розп., неокл., просте, двоскл., пошир., повне, 

ускладн. встав. сл. «кажуть»; назив. джерело повідомл.)



Нумо практикувати!!!
Зробити повний синтаксичний розбір речень 2, 3, 7.


Дорогі пятикласники, пройдіть, будь ласка, тест, скориставшись посиланням 506718

Немає коментарів:

Дописати коментар